تبیلغات رایگان چرا باید فول استال انجام دهیم؟ - پرندگان پاراگلایدر شازند
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرندگان پاراگلایدر شازند

چرا باید فول استال انجام دهیم؟

چرا باید فول استال انجام دهیم؟

فول استال یکی از مانور های اساسی و پایه است  در چند حالت ممکن است نیاز باشد که فول استال انجام گیرد .

1-      در مسابقات اکروباسی یکی از حرکاتی که یک خلبان آکرو می تواند انجام دهد ‚ داینامیک فول استال بال است که اینکار را برای نمایش و بصورت  عمدی انجام می دهد . این خلبان قبلا  بارها و بارها این مانور را در ارتفاع ایمن یا روی آب تمرین کرده و در انجام آن مهارت قابل قبول را بدست آورده  است .

2-      اگر خلبانی برای فرار از هوای بد  یا ابری که انرژی بالابرنده زیادی تولید می کند  نیاز بداند که ارتفاع خود را به سرعت کاهش دهد میتواند از چرخش گود استفاده کند ولی بطور مثال اگر خلبان 3000 متر ارتفاع داشته باشد  دیگر این روش کارا نیست چرا که بدن به مدت زیاد نمی تواند فشار گریز از مرکز تولید شده را تحمل کند . در این حالت خلبان می تواند برای فرار از نقطه اثر ابر  بال خود را فول استال کند (2000 متر را با فول استال کاهش داده و خود را به ارتفاع 1000 متر برساند حال اگر لازم بود بقیه ارتفاع را با اسپیرال دایو کاهش دهد ) .  

3-      گاهی در توربولانسهای قوی بال دچار جمع شدگی می شود که ممکن است پس از آن بال دچار یک کراوات بزرگ و غیر قابل کنترل شود ‚ که اگر این وضعیت کنترل نشود ممکن است منجر به پیچیده تر شدن اوضاع شود . دو راه باقی می ماند . اگر ارتفاع کافی نباشد در کشیدن کمکی تعلل نکنید  ولی اگر ارتفاع لازم را در اختیار دارید  می توانید با انجام یک فول استال و خروج  کنترل شده کراوات را باز کرده و این شانس مجدد را به بال بدهید که پرواز کند . گفته شده مانور فول استال دکمه ریست پاراگلایدر است .  

4-      در حال تمرین فرا گیری انجام فول استا ل هستید . محل مناسبی را انتخاب کرده و با راهنمایی یک مربی کار آزموده این کار را انجام می دهید .

در غیر این صورت با توجه به خطرات احتمالی و ریسک بالا از انجام تفریحی آن بپرهیزید . چون انجام فول استال یک تفریح نیست .

مطالب فوق برگرفته شده از سایت باشگاه ایریان میباشند از باشگاه مذکور تقدیر و تشکر نموده و امیدواریم مطالب تکمیلی بهتری از این عزیزان فراگیر شویم...


نوشته شده در شنبه 92/2/7ساعت 9:6 صبح توسط گروه پروازی شهدای گمنام شازند نظرات ( ) |


کد قالب جدید قالب های پیچک